pátek 8. prosince 2017

Knižní shrnutí - Listopad 2017

 

Listopad je za námi a to znamená, že je čas na další knižní shrnutí.

Knižní přírůstky
Tento měsíc mi bohužel žádná knížka nepřibyla, ale příští měsíc nás čekají Vánoce, tak bude přírůstků až až :-)

Články na blogu
Tak jsem se na konci minulého měsíce rozhodla, že se budu snažit psát i nějaké zábavnější články než recenze a dopadlo to tak, že od minulého Knižního shrnutí jsem nenapsala ani čárku... Za všechno může Hra o trůny! Kterou jsem teď tak trochu posedlá a trávím jejím sledováním všechen volný čas, ehm ehm 

Knižní shrnutí
Za listopad se mi povedlo přečíst 6 knih, což je sice nejméně za tento rok, ale stejně jsem celkem spokojená.

Počet přečtených knih: 6
Počet přečtených stránek: 1946
Nejlepší kniha: Eleanor & Park
Nejhorší kniha: Ledová krev
Nejčtenější nakladatelství: Egmont
Hodnocení:
0*
1**
1***
2****
2*****

Eleanor & Park


Autor: Rainbow Rowellová
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 335
Moje hodnocení: 5/5*

O knížkách Rainbow Rowell jsem hodně slýchala a tahle byla první, ke které jsem se dostala. Je jasné, že jsem měla velká očekávání a jsem ráda, že jsem nebyla zklamaná. Líbilo se mi, že to nebyla romance, kterou najdete ve skoro každé YA knížce. Eleanor & Park je originální svým zasazením do osmdesátých let i svými postavami, které nebyly dokonalé a které jsem si moc oblíbila. Jejich vztah také nebyl dokonalý ani bez překážek a to ho udělalo reálným a uvěřitelným. Jak už jsem psala výše, pro mě nejlepší knížka měsíce a určitě si moc ráda přečtu další knížky od Rainbow Rowell.

Ledová krev


Autor: Elly Blake
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 316
Moje hodnocení: 1,5/5*

Očekávala jsem, že Ledová krev bude průměrná tříhvezdičková fantasy, nicméně i přes tak nízká očekávání jsem byla zklamaná. Hrozně mi vadilo chování postav, zejména hlavní hrdinky, která mi celkem lezla na nervy. Přišlo mi, že jejich chovaní bylo naprosto nereálné a nepochopitelné. Arcus měl nejspíš být ten "mysterious dangerous guy", který se chová odtažitě a protivně, aby nedal najevo své city, ale abych řekla pravdu, přišlo mi, že ta protivná a odtažitá byla spíš Ruby. A to "velké odhalení" jsem uhodla po pár kapitolách. Zkrátka bych řekla, že tato kniha nepřináší do žánru YA nic nového, pouze používá elementy z jiných oblíbených knížek. Jedna hvězdička z milosti, půlka za poslední část, na které mě trochu bavil Rubyin boj s temnotou.

Soumrak království


Autor: Morgan Rhodes
Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 392
Moje hodnocení: 4/5*

Rozhodla jsem se dát si rereading prvních tří dílů této série, abych konečně dočetla i zbývající dva. Z těch jsem nakonec samozřejmě neviděla ani větu, ale tenhle rereading mě dost bavil. Bavilo mě, že jsem postupně vybavovala další podrobnosti a věci, které jsem zapomněla skoro všechno - a to jsem tuhle sérii četla tohle jaro.. ups! Je to dobrá fantasy se skvěle vymyšleným světem a hodně rozmanitými postavami (což znamená, že si najdete svého oblíbence a nemusíte trpět jen jednu nesnesitelnou hlavní hrdinku. Hvězdička stržena za tu příšernou instalove, která byla na začátku.

Jaro rebelů


Autor: Morgan Rhoodes
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 412
Moje hodnocení: 4/5*

Druhý díl byl na podobné úrovni jako první a to bohužel i v tom, že i tady je příšerná instalove. Jestli jsem na něco v knížkách alergická, tak je to tohle. Taky mi začal hodně lézt na nervy Lucia, jedna z hlavních postav. Nakonec je mojí oblíbenou postavou Magnus, který byl na začátku vlastně tak trochu záporák xD

Gathering Darkness


Autor: Morgan Rhodes
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Razorbill
Počet stran: 416
Moje hodnocení: 4/5*

Třetí díl byl opět podobný jako předchozí. Ale řeknu vám, že už dlouho se mi nestalo, že bych přála smrt kladné postavě. Lucia mě ale tak neskutečně vytáčela, že by mi vůbec nevadilo, kdyby umřela, jen abych o ní už nemusela číst. Magnuse jsem si oblíbila ještě víc a kdyby celá knížka byla jen o něm a o Cleo, dám jí bez váhání tak deset hvězdiček. Takhle dostává čtyři - tu jednu strhávám za Lucii a za to že neumřela.

Morrighan


Autor: Mary E. Pearson
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Henry Holt and Co.
Počet stránek: 82
Moje hodnocení: 3/5*

Morrighan je krátký příběh ze světa ve kterém se odehrává Falešný polibek. Vypráví o Morrighan překvapivě, což je nějaká postava z historie daného světa. Falešný polibek jsem sice četla o prázdninách, ale na nějakou Morrighan jsem samozřejmě už úplně zapomněla. Po přečtení této novely mi to pořád není příliš jasné, ale nedá se říct, že by mě to nějak trápilo. Nicméně - z Falešného polibku jsem nebyla zrovna unešená (recenze zde) a Morrighan mě taky příliš neohromila. Byl to takový tříhvězdičkový průměr, nic moc originálního, ale tak špatné to taky nebylo.

A co jste za listopad přečetli vy? :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)