neděle 10. prosince 2017

2. adventní neděle - mých top 10 sérií


Jako další z řady adventních článků jsem se rozhodla sepsat mých 10 nejoblíbenějších sérií. Nejsou nijak řazeny, jsou tu tak, jak mě napadly.

Skleněný trůn


Skleněný trůn je podle mě jedna z nejlepších YA sérií. Autorka má všechno skvěle promyšlené a postavy jsou naprosto skvělé Rowaelin!<3 Úroveň jednotlivých dílů doteď s každým stoupala a já doufám, že tomu bude i nadále.

Měsíční kroniky


Tato série je naprosto úžasná. Miluju, jak autorka dokázala z příběhů, které všichni známe, udělat něco úplně nového a originálního. Zamilovala jsem si všechny postavy a fandila jim. Za mě nejlepší retellingy, co jsem četla.

Selekce


Romantické knížky většinou úplně nevyhledávám, ale Selekce si mě naprosto získala. Maxon a America jsou skvělý pár a já jsem si je úplně zamilovala. Jediná věc, kterou nechápu, je jak můžou mít takoví dva skvělí lidé tak (s prominutím) vypatlanou dceru.

Hunger games


Kdo by neznal Hunger games? Byla to jedna z prvních dystopií, které jsem četla a i díky ní jsem si tento žánr tak zamilovala. Filmy už jsem viděla mnohokrát a mám pocit, že mě snad nikdy neomrzí. 

Nástroje smrti


Nad zařazením Nástrojů smrti jsem dlouho přemýšlela. Četla jsem je už před nějakou dobou, takže nevím, jak by se líbily, kdybych je četla teď, ale před tím se mi líbily hodně, tak jsem je sem nakonec dala. Žádné další příběhy ze světa Lovců stínů jsem zatím nečetla, ale svět se mi moc líbil a určitě se na ně chystám.

Harry Potter


To by bylo, aby tu nebyl Harry! Sice nejsem tak velkým milovníkem Harryho Pottera jako někteří, ale pořád je to skvělá série s výborně promyšleným světem a postavami. Další knížky které snad nikdy neomrzí.

Pán prstenů a Hobit


Tolkienovy knihy jsou tak geniální a vyjímečné, že by byl hřích je tu nezmínit. Hobita jsem četla několikrát, je to taková spíše lehčí kniha, zato Pán prstenů mi dal trochu zabrat, než jsem se jím prokousala. Jazyk je o něco náročnější a příběh je mnohem spletitější a temnější... Ale naprosto geniální!

Letopisy Narnie


S touto Letopisy Narnie mám tak trochu sentimentální vztah... Když mi bylo asi sedm, tak Lev, čarodějnice a skříň byla první knížka co jsem sama přečetla. Celý první stupeň základky jsem pak strávila tím, že jsem celou sérii četla pořád dokolečka...  Klidně bych vám mohla citovat :-D

Vampýrská akademie


Vampýrská akademie je taková moje guilty pleasure série. Není to nic úplně světoborného nebo převratného, ale mně se to tak moc líbilo a nemohla jsem se od toho odtrhnout, takže si místo mezi mými oblíbenými sériemi určitě zaslouží. 

Škola dobra a zla


A jako poslední tu mám Školu dobra a zla. Middle grade moc nečtu, ale tahle série mě naprosto okouzlila. Hrozně se mi líbí samotný nápad s dvěma školami a líbilo se mi, jak do příběhu byly zapletené různé pohádky... Tahle série si vás podle mě dostane nehledě na váš věk.

Jsou některé tyto série i Vašimi oblíbenými? :-)

1 komentář:

  1. Naprosto souhlasím s Hunger games. Líbí se mi i Skleněný trůn a Škola dobra a zla. :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)