středa 27. prosince 2017

5 nejhorších knih za rok 2017


Bohužel ne všechny knihy které člověk přečte skončí mezi jeho oblíbenými, a proto vám dnes představím 5 knih, které se mi v tomto roce líbily nejméně. A pokud jsou některé z nich mezi vašimi oblíbenými, je to jenom dobře, všichni nemůžeme mít stejné názory :-)

Ledová krev


I když jsem od téhle knížky měla dost nízká očekávání, stejně mě zklamala. Postavy se chovaly naprosto nereálně a nelogicky, styl psaní byl dost mizerný, "velké odhalení" na konci knížky jsem uhodla asi tak po třech kapitolách, romance byla celkem klišé a taky mi byla naprosto jedno. Boj hlavní hrdinky s temnotou na konci knížky byl na druhou stranu celkem zajímavý, takže nějaká pozitiva se tu najít dají.
Tohle s tím úplně nesouvisí, ale některé postavy tu měly opravdu směšná jména... Pro "přátelského bratra Slupku" jsem slzy opravdu neronila xD

Letní dny a noci


Je celkem nefér hodnotit tuto knížku jako celek, protože je to "anthology", což znamená, že se skládá krátkých příběhů od různých autorů, jejichž kvalita se samozřejmě liší. Zatímco některé povídky si ode mě vysloužily pět hvězdiček, našly se i takové, které jsem ani nedočetla, protože se mi vůbec nelíbily. Nicméně průměrné hodnocení mi vyšlo 2,75 a kdybych jí měla zhodnotit pocitově jako celek, nezíská víc než dvě hvězdičky,čímž se řadí mezi z jedny z mých nejníže hodnocených knížek za tento rok. Pokud by vás zajímal můj názor na jednotlivé povídky, můžete si přečíst recenzi, kde jsem se rozepsala o každé zvlášť.

Alenka v říši zombie


Tahle knížka pro mě byla velkým zklamáním. Podle názvu jsem automaticky této i dalších knih v sérii jsem automaticky předpokládala, že půjde o retelling Alenky v říši divů, nebo že s ní bude mít alespoň nějakou spojitost, nicméně ničeho takového jsem se v knize nedočkala.
Hodně mi vadilo i chování postav, které bylo naprosto nelogické a nereálné. Romance byla pěkné klišé, nelíbilo se mi pojetí zombie a styl psaní mi absolutně nesedl. Zkrátka, na téhle knize se mi jen stěží hledá něco pozitivního.
Celou recenzi najdete zde.

Eon a Eona



I když svět, ve kterém se tato duologie odehrává je nádherně propracovaný, k zachránění kvality knížek to pro mě nestačilo. Vůbec nebyly čtivé a přišlo mi, že se příběh hrozně táhnul. V Eonovi mi z nějakého důvodu hrozně chyběla romance (což je pro mě dost netypické) a i když jsem se jí v druhém dílu dočkala, byla to jedna z nejslabších které znám.
Takže i když za svět ode mě autorka dostává velké plus, bohužel musím Eona a Eonu zařadit na tento seznam. Navíc mě spolu s následující sérií dostaly do nepříjemné "reading slump", což jim u mě zrovna nepřidalo.

Svůdné zlo


Tuhle sérii jsem četla už podruhé, takže jsem si myslela, že jdu na jistotu. Nicméně se ukázalo, že od doby, kdy jsem Svůdné zlo četla poprvé, se mi hodně změnila chuť, takže jedna z mých oblíbených sérií skončila mezi nejhoršími knihami roku. Ale jelikož všechno zlé je pro něco dobré, alespoň mě to odradilo od dalších rereadingů, do kterých jsem v tu dobu byla docela zabředlá.
První díl nebyl až tak špatný, ale kvalita postupně klesala. Hlavní hrdinka na facku, vyvolená která může jako jediná zachránit svět, romance nic moc, Kaidan coby love interest celkem klišoidní týpek, styl psaní dost obyčejný, ale alespoň byly čtivé, takže jsem se s nimi netrápila moc dlouho.

A které knížky tento rok nejvíce zklamaly vás?

3 komentáře:

  1. Ani jednu knihu jsem nečetla a jak vidím, o nic jsem nepřišla. :))

    OdpovědětVymazat
  2. cetla jsem akorat Eon a nemuzu rict, ze bych ji oznacila jako spatnou knihu ...

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek :) Ledovou krev jsem četla a bavila mě :) Stejně tak na mě celkem příjemně zapůsobila i Alenka v říši zombií, i když to pojetí zombií se mi moc nelíbilo a s Alenkou to nemá nic společného:D

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)