Recenze: Papírová města

Výsledek obrázku pro papírová městaAutor: John Green
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Knižní klub
Originální název: Paper towns
Počet stran: 288
Anotace: Margo už se dávno s Quentinem nebaví a přátelí se s jinými, a na škole je považována za legendu. Může za to zejména její nespoutanost a časté dobrodružné několikadenní výpravy, kdy její rodiče šílí strachyvzteky. Jednoho dne však Margo nečekaně zaklepe na Quentinovo okno a uprostřed noci ho vtáhne do jednoho z margovského dobrodružství. Druhý den se Margo neukáže ve škole, pak ani další. A Quentin zjistí, že pro něj zanechala vodítko, jak ji najít… Quentin začne pátrat a čím víc se noří do záhadného zmizení, tím méně si je jistý, kým vlastně Margo byla a jestli ji vůbec znal. Co vlastně chce on sám? A co jsou papírová města, na která Quentin ve spojitosti s Margo neustále naráží?

Knihy Johna Greena jsou čím dál známější a tak jsem si řekla, že bych je měla taky zkusit. Od knihy jsem měla poměrně vysoká očekávání, která se víceméně naplnila. Nejzábavnější část byla asi zmíněná noc margovských dobrodružství. U té jsem se i několikrát zasmála. Ale druhý den Margo zmizí a Quentin se ji spolu se svými trhlými kamarády snaží najít.

Výsledek obrázku pro you will go to the paper towns and you will never come back
Stopy byly schovány dost chytře a já Quentina obdivuji, že je všechny našel. Kdyby to bylo svěřeno mně, asi bych nenašla ani tu první. Kniha byla místy dost filozofická a přiznám se, že mě donutila se zamyslet nad tím, co vlastně v životě chci.

Co se týče postav, Quentin byl celkem dobrý hlavní hrdina. Trochu jsem se bála toho, že je hlavním hrdinou kluk, ale nakonec mi to vůbec nevadilo. Margo jsem si ze začátku docela oblíbila, ale to co řekla Quentinovi na konci od ní bylo dost hnusné a trochu sobecké, takže vlastně nevím, co si o ní mám myslet. Ben mě neskutečně vytáčel tím svým kočička a ostatními úchylnými řečmi, ale od kluka v tomhle věku se nedá čekat nic jiného. Radar byl docela v pohodě a Lacey jsem si na konec taky celkem oblíbila.

Takže přesto, že v knížce je akce jen pomálu, přečetla jsem ji jedním dechem a ani trocho se nenudila. Rozhodně ji doporučuji všem, kteří mají rádi knihy ze středoškolského prostředí, filozofii a taky trochu těch záhad.

Hodnocení knihy: 4/5

Hodnocení obálky: 4/5