sobota 10. března 2018

Knižní shrnutí - únor 2018


Únor je za námi a to znamená, že je čas na další knižní shrnutí.

Knižní přírustky

Tenhle měsíc mi přibyla jediná knížka a to Gemina, kterou jsem dostala za vysvědčení. Ještě jsem se k ní nedostala, ale nemůžu se dočkat.



Články na blogu

Na konci ledna (nebo spíš na začátku února) jsem napsala obvyklé Knižní shrnutí.

A potom jsem ještě napsala trochu nečekaný článek o mém bullet journal

Knižní shrnutí

A teď už k samotným knížkám. Stejně jako minulý měsíc se mi jich podařilo přečíst 9, z čehož mám celkem radost. Jestli to takhle půjde dál, mám reading challenge v kapse.
Akorát jsem si uvědomila, že sedm z těch devíti knížek byly rereadingy, a jelikož ty nepočítám při rozhodování o nejlepší knize, vítěz byl celkem jasný.

Počet přečtených knih: 9
Počet přečtených stran: 3373
Nejlepší kniha: Spočítej hvězdy
Nejhorší kniha: Králova klec
Nejčtenější nakladatelství: CooBoo, Domino
Hodnocení:
0*
1**
0***
0****
8*****

Krvavý slib, Spoutáni magií, Poslední oběť


Autor: Richelle Mead
Rok vydání: 2010, 2010, 2011
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 368, 355,434
Moje hodnocení: 4,5;4,5;5/5*

Na začátku měsíce jsem dokončila rereading Vampýrské akademie. Tohle je podle mě ta lepší polovina série, protože zatímco předchozí díly mají trochu pomalý rozjezd, tady je to jedna velká jízda od začátku do konce. Rose byla pořád stejně sarkastická, její hlášky mě snad nikdy nepřestanou bavit. Styl psaní skvělý a ostatní postavy také.
Oproti tomu, když jsem četla VA poprvé, jsem ke svému údivu neměla chuť zaškrtit Adriana ani Lissu. Předtím mě hrozně štvali, ale tentokrát mi bylo Adriana opravdu líto. Pořád se ale nehodlám pouštět do Pokrevních pout.

Spočítej hvězdy


Autor: Lois Lowry
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 128
Moje hodnocení: 5/5*

Jedna ze dvou nových knih, které jsem tento měsíc přečetla. I když je knížka hodně krátká, stejně dokázala vylíčit krásný a silný příběh, vyprávějící o událostech, o kterých se moc neví. Není příliš známá, takže pokud jste jí ještě nečetli, určitě byste to měli napravit.

Harry Potter a vězeň z Azkabanu


Autor: J. K. Rowling 
Ilustrátor: JIm Kay
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 336
Moje hodnocení: 5/5*

Do Harryho jsem se pouštěla jenom proto, že se mi v knihovně podařilo ukořistit tu nádhernou ilustrovanou edici. Věřte mi, je to opravdu krása. Dokázala bych hodiny jen listovat knížkou a kochat se těmi ilustracemi a zpracováním...

Dědička ohně, Královna stínů


Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 536, 656
Moje hodnocení: 5/5*

Valentýna sice zrovna neslavím, ale nějak se to sešlo tak, že jsem ten den strávila se svým OTP (Rowaelin <3). Dědičku ohně jsem četla potřetí a Královnu stínů po čtvrté, takže už jsem se ani neobtěžovala číst je celé, jenom kapitoly z pohledu mých oblíbených postav (což byla stejně většina knihy, takže jsem je v podstatě přečetla. Stejně jsou tak tlusté, že by každá vydala za dvě knihy). Také jsem si lepíky označila své oblíbené části, ke kterým bych se chtěla ještě vracet (ale jenom v Královně stínů, protože Dědičku ohně jsem měla z knihovny a nemyslím, že by byli nadšení, kdybych jí vrátila plnou lepíků).

The Hobbit


Autor: J. R. R. Tolkien
Rok vydání: 2006
Nakladatelství: Harper Collins
Počet stran: 390
Moje hodnocení: 5/5*

Tak tohle byla docela fuška. Když jsem s Hobitem začala (což bylo v prosinci), tak se mi četl celkem dobře, ale pak jsem se k němu nějakou dobu nevrátila a už jsem se do toho nemohla pořádně dostat. Navíc jsem si jí ani nemohla brát do školy, protože jsem potřebovala absolutní klid, abych se dokázala pořádně soustředit. Nicméně jsem se tím prokousala a jsem na sebe náležitě pyšná.

Králova klec


Autor: Victoria Aveyard
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 502
Moje hodnocení: 2/5*

Upřímně, po Křišťálovém meči jsem měla dost malá očekávání (vlastně netuším proč jsem se do toho vůbec pouštěla, když jsem věděla, že to bude katastrofa. To asi ta obálka.), ale evidentně jsem zapomněla, jak moc je Mare otravná. Vážně, já tu holku fakt nesnáším. Litovala se a skuhrala snad na každé stránce (bez nadsázky) a když zrovna nebyla kapitola z jejího pohledu, tak jí zase litoval někdo jiný. Ano, chápeme to, je to ta největší chudinka, tak už o tom konečně můžete sklapnout ne?
Mým dalším problémem bylo, že jsem byla neustále zmatená. Z předchozích dílů jsem si pamatovala asi tak čtyři postavy, ale autorce se tam nějak podařilo neustále házet další a další vedlejší postavy, které jsme si evidentně měli pamatovat. Ve Vampýrské akademii jsou celé odstavce, kdy autorka vysvětluje kdo je tahle postavy, a co se stalo tehdy, které jsem někdy rovnou přeskakovala, ale zrovna v téhle knížce bych je fakt ocenila, protože ani po přečtení pořádně nevím, kdo jsou některé postavy.
Taky se tam neustále objevovaly nějaké nové schopnosti Stříbrných - nějaký přehled by možná neuškodil, protože mám pocit, že si je autorka vymýšlí za pochodu, jak se jí právě hodí.
A vůbec by nevadilo, kdyby knížka byla o něco kratší, protože na těch 500 stránek jsou asi tak dvě akční části.
No, do dalšího dílu se rozhodně pouštět nehodlám, i díky tomu že původně mělo jít o triologii, ale autorka jí natáhla o další díl. Kdyby to aspoň byla dobrá série, tak si nestěžuju, ale to se bohužel o Rudé královně říct nedá.


2 komentáře:

  1. 9 knih je paráda. :) A Gemimu ti závidím, já už se konečně musím pustit do prvního dílu, který mě neskutečně láká. :)

    OdpovědětVymazat
  2. urcite se do Geminy pust co nejdriv :-)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)