pátek 10. listopadu 2017

Knižní shrnutí - Říjen 2017


Říjen už je za námi a to znamená, že je čas na další knižní shrnutí.

Knižní přírůstky
Za říjen mi přibyly tři knihy, za což do jisté míry může Humbook. kde jsem neodolala a dvě si pořídila :-D Ale s čistým svědomím můžu říct, že obě rozhodně stály za to.

Tou první je Má lady Jane od Cynthie Hand, Jodi Meadows a Brodi Ashton. Pokukovala jsem po ní už nějakou dobu od toho, co vyšla v angličtině, a nebyla jsem zklamaná.


Druhou knížkou, kterou jsem si přivezla z Humbooku je Diabolik od S. J. Kincaid. I tu už mám přečtenou a byla jsem dost příjemně překvapena.


A posledním přírůstkem je knížka Příběh dvou staletí od Rachel Harris. Na tu jsem narazila v Levných knihách a jelikož mám předcházející i následující díl, neodolala jsem možnosti doplnit si triologii.



Články na blogu
Za říjen na blogu přibyly stejně jako minulý měsíc tři články.

Má lady Jane - Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows
Crooked Kingdom - Leigh Bardugo

A kromě recenzí nechyběla ani reportáž z Humbooku.

Knižní shrnutí
Za říjen se mi povedlo přečíst 9 knih, s čímž jsem docela spokojená :-)

Počet přečtených knih: 9
Počet přečtených stránek: 3550
Nejhorší kniha: Americké zápisky
Nejlepší kniha: Říše bouří
Nejčtenější nakladatelství: Fragment, CooBoo, 
Hodnocení:
0*
0**
1***
2****
5*****

Diabolik - O téhle scifi jsem slyšela snad jen samé dobré věci, takže jsem samozřejmě měla dost vysoká očekávání. A naštěstí mohu říct, že se vyplnila. Hodně jsem si oblíbila hlavní hrdinku Nemesis, která se chovala realisticky a pochopitelně, a bavilo mě její objevování sama sebe - zjišťování, že není jen naprogramovaná bytost určená k jednomu úkolu, ale normální člověk, který má schopnost něco cítit. Asi jediná věc, nebo spíš postava, která mi vadila byla Sidonie. Autorka jí popisovala jako nevinnou a nepoznamenanou světem, ve kterém žila, ale ve výsledku působila jako naivní husička, která celý život žila se zavázanýma očima. (Následující část obsahuje spoilery, proto je zabílená. Čtení na vlastní nebezpečí.) A co mě nejvíc naštvalo, bylo jak Sidonie "vstala z mrtvých". Jednak jsem to docela čekala a taky mi byla prostě hrozně protivná. Na(ne)štěstí se ta situace brzo vyřešila... Ne, neměla jsem jí nerada natolik, abych jí přála smrt, ale nedá se říct, že by mi to úplně vadilo.
Kniha byla také nabitá intriky, nikdy jste nevěděli, kdo co plánuje, kdo s kým spolupracuje, nebo komu věřit. Bylo tam také dost a akce a rozhodně jsem se u čtení nenudila. Sice jsem možná nebyla tak nadšená jako někteří, ale Diabolik je skvělá sci-fi, která určitě stojí za přečtení.
Hodnocení: 4,5/5 

Americké zápisky - Tuhle knihu jsem výše napsala jako "nejhorší knihu měsíce", tím však nechci říct, že by byla špatná. Tento měsíc se sešly samé dobrá knihy a tahle byla prostě nejslabší. Když jsem jí začala číst, příliš mě nechytla. Byla tam spousta postav, u kterých jsem netušila kdo je kdo, hlavní hrdinka mi trochu lezla na nervy tím, že se každou chvíli kochala jiným klukem, a styl psaní mi přišel takový plytký, nepoutavý. Ale potom, co jsem knížku asi na týden odložila a pak se k ní vrátila, jsem se do ní začetla a nakonec mě i docela bavila. Sice jsem už tuplem netušila kde se tam vzaly všechny ty postavy, a pár dalších výhrad bych měla, ale jako taková oddechovka to není k zahození.
Hodnocení: 3/5

Má lady Jane - U této knížky bych chtěla vyzdvihnout hlavně její originalitu. Je to totiž převyprávění příběhu o lady Janě Greyové, která se na devět dní stala královnou. Až na to, že lidé se tu proměňují ve zvířata. Ten nápad je podle mě naprosto geniální a zpracování naštěstí také nezklamalo. Hodně jsem si oblíbila postavy, hlavně s Janou coby správnou knihomolkou jsem si rozuměla. Příběh a psaní byla dost vtipné, i když abych řekla pravdu, ne až tak vtipné, jak jsem čekala. Jinak to ale bylo skvělé čtení a autorky ode mě určitě dostávají palec nahoru.
Hodnocení: 4,5/5
Recenze zde



Říše bouří - Další pokračování Skleněného trůnu, na které jsem čekala tak dlouho! Nemohla bych být víc natěšená, ale trochu jsem se obávala, jestli po úžasné Královně stínů nebude zklamáním... No, jak se to vezme. Knížka byla nabitá akcí, vůbec jsem se nenudila, a těch sedmset stránek uběhlo jako voda. Samozřejmě tu bylo spoustu Rowaelin a já musím říct, že ty dva dohromady prostě žeru. Opět se ukázalo, že autorka má celý příběh skvěle vymyšlený, každý detail tady má svůj význam, které jsou později později pospojovány do jednoho skvěle promyšleného plánu. Aelin se tím pádem znovu projevila jako naprostý génius. Možná až trochu velký... Asi jedinou další věcí, která mi vadila bylo popisování sexuálních scén... Sakra já myslela, že tohle je YA! Bohatě by mi stačila zmínka o tom, že se spolu vyspali. Ale to už holt k SJM asi patří.
Takže i přesto, že Říše bouří nezklamala, přišla mi o ždibínek slabší než Královna stínů. Ale opravdu jen malinko.
P.S.: Myslím, že po tom konci už chápu lidi, kteří byli naštvaní, když místo posledního dílu vyšla Tower of Dawn...
Hodnocení: 5/5

Tragická historie nás dvou - Přiznám se, že tuhle knížku jsem původně ani neměla v úmyslu číst, v knihovně jsem si jí půjčila jen tak. Ale když při té vichřici vypadla elektrika a já neměla co dělat, rozhodla jsem se, že jí dám šanci. A byla jsem velmi překvapená. Námět byl zajímavý a myslím si, že i dobře zpracovaný. Hlavní hrdinka se sice nechovala vždy úplně tak, jak bych chtěla, ale musím přiznat, že vzhledem k tomu, co se jí stalo, bylo její chování pochopitelné a realistické. Rozuzlení a vyvrcholení celé knížky bylo také velmi překvapivé a nečekané, a konec se mi moc líbil. I když jsem po pohledu na obálku čekala nějakou sladkou romanťárnu, věřte mi, že tahle knížka má v sobě mnohem víc, a určitě stojí za přečtení.
Hodnocení: 4,5/5

Dcera kostí a dýmu - Tato série je v zahraničí hodně populární, nicméně u nás o ní není tolik slyšet a nějakou dobu to vypadalo, že nebude ani dovydaná.
Na knížce se mi líbilo hlavně to, že se z velké části odehrává v Praze, a musím říct, že příběh se tam skvěle hodil. Velmi jsem si oblíbila hlavní hrdinku Karou se všemi jejími podivnostmi a záhadnou atmosférou. Fantasy stránka příběhu byla také skvěle a originálně vymyšlena a knížka byla velmi čtivá - pokaždé jsem se nemohla dočkat, až zase budu moci číst dál a zjistit, co se stane.
Nicméně jeden docela velký problém jsem měla. Vadilo mi, že vztah mezi Akivou a Karou byl uspěchaný. U nich to bylo ještě trochu pochopitelné, ale s Madrigal (nevěřili byste, kolik práce mi dalo si to jména zapamatovat) to byla instalove jak řemen. Část příběhu vyprávěná z jejího pohledu mě vůbec nebavila a Madrigal nemám ráda, i když je to úplně paradoxní, protože Karou a Madrigal jsou ta samá osoba, ale já jsem jí fakt neměla ráda...
Jinak se mi ale Dcera kostí a dýmu moc líbila a určitě vám jí doporučuji :-)
Hodnocení: 4/5


Dny krve a hvězdného třpytu - Druhý díl Dcery kostí a dýmu mi přišel v některých ohledech lepší než první, a to nejspíš hlavně proto, že tu nebyla část příběhu o Madrigal, která mi předtím tak vadila. Jinak mi ale přišel možná o něco pomalejší než první a taky tu Karou a Akiva skoro vůbec nebyli spolu. Na téhle knize se mi líbilo, jak autorka přetočila naši představu o dobru a zlu. Když proti sobě stojí netvoři a andělé, automaticky čekáte, že andělé budou "ti dobří", ale ono to tak vůbec být nemusí... Přiznávám se, že ze začátku jsem taky měla tendenci stranit andělům, ale pak se ukázalo, že to prostě vždycky není tak, jak čekáme.
Hodnocení: 4,5/5

Stars above - Jako velký fanoušek Měsíčních kronik jsem si tuhle sbírku povídek nemohla nechat ujít. Bylo to takové milé doplnění, kterým jsem si ráda připomenula svoje oblíbené postavy, a také poznala nějaké nové. Sice to nedosahuje úrovně jednotlivých dílů Měsíčních kronik, ale pokud ještě nechcete dát této sérii sbohem, tahle sbírka je přesně pro vás :-) A nejvíc se mi líbila poslední povídka - ta byla tak sladká že jsem málem dostala cukrovku :-D V tom nejlepším smyslu, samozřejmě!
Hodnocení: 4/5

Night of cake and puppets - Krátká doplňková novela k sérii Dcera kostí a dýmu, byla víceméně přesně taková jak jsem očekávala. Dočteme se zde o noci, kdy se dva z vedlejších hrdinů konečně dali dohromady. Bylo to sladké a milé, a také hodně nezvyklé první rande. Pokud jste si Mika a Zuzanu oblíbili a chcete se dozvědět něco víc o jejich seznámení, tahle knížka je pro vás jako dělaná.
Hodnocení: 4/5

1 komentář:

  1. Skvěle shrnutý měsíc. :) Z tvého výběru mě hodně láká Diabolik a Má lady Jane. :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)