čtvrtek 5. října 2017

Knižní shrnutí - Září 2017



Je konec září a čas na knižní shrnutí. Tentokrát jsem se rozhodla zkusit trochu jiný formát než obvykle, tak mi kdyžtak napište do komentářů, jak se vám líbí :-)

Knižní přírustky

Za září mi přibyla pouze jedna knížka, a to Říše bouří od Sarah J. Maas, na kterou jsem čekala hrozně dlouho, takže jsem si jí pořídila co nejdřív :-)


Články na blogu
Trochu jsem se bála, že se začátkem školy nebudu blog stíhat, ale povedlo se mi sesmolit alespoň tři články. Sice to není tolik, ale jsem ráda, že jsem se dokopala alespoň k tomu :-)

Alenka v říši zombie - Gena Showalter

A kromě dvou recenzí se na blogu objevil i poněkud neobvyklý článek:

Knižní shrnutí
Z září se mi povedlo přečíst osm knih, což je nejméně za tenhle rok a je to nejspíš proto, že Crooked Kingdom mi zabralo ještě déle než jsem očekávala (ale aspoň stálo za to <3)

Počet přečtených knih: 8
Počet přečtených stránek: 2540
Nejlepší kniha: Crooked Kingdom od Leigh Bardugo
Nejhorší kniha: Alenka v říši zombie od Geny Showalter
Nejčtenější nakladatelství: CooBoo
Hodnocení:
1 *
0 **
1 ***
4 ****
2 *****



Alenka v říši zombie - Na tuhle knížku jsem se moc těšila, ale bohužel mě velmi zklamala. Styl psaní mi přišel dost špatný, hlavní hrdinka natvrdlá, postavy nevýrazné, pojetí zombie se mi nelíbilo a to nemluvím o tom, že inspirace Alenkou v říši divů, kterou slibuje název se jaksi nedostavila. Byla jsem opravdu ráda, když jsem jí konečně dočetla. Jediné co se mi na ní líbilo, je asi obálka.
Hodnocení: 1,5/5
Recenze zde






Tady končí svět - Sice mi to přišlo jako mix Papírových měst a Thirteen reasons why, ale byla jsem i docela překvapená, jak se mi to líbilo. Postavy mi byly celkem sympatické a líbilo se mi, jak autorka pomalu rozmotávala události, které předcházely Micahově ztrátě paměti. Konec jsem trochu tušila, ale jsem ho stejně nečekala.
Hodnocení: 4/5






Poslední začátek - V prvním dílu (První konec) zůstalo hodně nezodpovězených otázek, na které jsem doufala dostat odpověď v této knížce. To se sice vyplnilo, ale přece jenom si nedokážu úplně představit jak funguje ta kontrola dějin (kdo četl ví). Poslední začátek je vyprávěn z pohledu dcery Matta a Kate, kteří byli hrdiny prvního dílu, Clove, kterou jsem si celkem oblíbila. Trochu mě zklamalo, že z ní autorka udělala lesbu, ale až tak mi to nevadilo. Byla to spíš taková oddechovka.
Hodnocení: 4/5

Letní dny a noci - Od této sbírky povídek jsem neměla moc velká očekávání, ale i tak jsem byla zklamaná. Není fér hodnotit tuhle knihu jako celek, protože zatímco některé příběhy byly dost dobré, některé byly opravdu strašné. V recenzi jsem se rozepsala o každé zvlášť, takže si ji přečtěte pokud vás zajímá můj názor. Průměrné hodnocení vychází asi tři hvězdičky, takže tak.
Hodnocení: 3/5
Recenze zde





Poušť v plamenech - Na téhle knížce se mi líbilo hlavně její zasazení a zajímavá kultura - blízký východ s trochou divokého západu. Romance byla ze začátku trochu okatá, ale pak se vyvíjela celkem příjemně. Byla to víceméně taková příjemná oddychová a nenáročná fantasy.
Hodnocení: 4/5






Milk and honey - Od téhle knížky, kterou bych nejlépe popsala jako depresivní poezii, jsem sice čekala emoce, ale nečekala jsem, že mě zasáhne tolik. Milk and honey je rozdělena na čtyři části: The Hurting, The Loving, The Breaking a The Healing. Nejsilnější mi přišly první dvě části, zejména první. Třetí mi naproti tomu přišla zmatená a dost jsem se v ní ztrácela. Čtvrtá byla už pozitivnější, a její název ji velmi přesně vystihuje, ale taky se mi velmi líbila.
Hodnocení: 4/5




Crooked Kingdom - Pokračování Šesti vran, kterých jsme se nedávno dočkali i v češtině, mi přišlo ještě lepší než první díl. Všechny postavy jsem si oblíbila snad ještě víc než v prvním díle, i když Wylan mě maličko otravoval. Paradoxně mi Crooked kingdom přišlo nabitější a akčnější než první díl. Ale celá duologie rozhodně stojí za to a moc vám ji doporučuji :-)
Hodnocení: 5/5
Receze zde


Throne of Glass - Tuhle knížku jsem poslouchala jako audioknihu a bylo to potřetí, co jsem ji četla, takže to byla jistota. Ze všech dílů si tenhle pamatuji nejméně, tak jsem si jí chtěla trochu připomenout, než vyjde Říše bouří. Jinak poslouchání audioknih v angličtině doporučuji jako skvělý způsob procvičování angličtiny :-D
Hodnocení: 5/5

1 komentář:

Budu moc vděčná za každý komentář :-)