sobota 30. září 2017

Recenze: Alenka v říši zombie


Autor: Gena Showalter
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 322
Anotace: Nezastaví se, dokud nepošle každou chodící mrtvolu zpátky do hrobu. Navěky. Kdyby někdo řekl Alence Bellové, že se jí v jednom úderu srdce změní život, vysmála by se mu. Aby se z jejího šťastného života stala tragédie? Ale no tak. Jenže to je přesně to, co se stalo a trvalo to přesně jeden úder srdce. Jedno mrknutí, jeden nádech, jedna sekunda... a všechno, co znala a milovala, bylo pryč. Její otec měl pravdu. Příšery existují. Aby pomstila svou rodinu, musí se naučit bojovat s nemrtvými. A aby přežila, musí začít věřit největšímu rebelovi ze všech - Coleovi Hollandovi. Ale i Cole skrývá tajemství, a jestli Alenka nebude dávat pozor, může se ukázat, že tahle tajemství jsou nebezpečnější než samotná zombie.

Na Alenku v říši zombií jsem byla hodně natěšená, hlavně kvůli překrásné obálce a tomu, že vypadala, že bude inspirovaná Alenkou v říši divů, kterou mám docela ráda. Kniha se pro mě však bohužel stala velkým zklamáním.

Začátek byl slibný a chytlavý, k zbytku se to bohužel říct nedá. Jedním z mých problém byla hlavní hrdinka Alenka. Jednak mi přišla mírně zabedněná a hlavně se mi nelíbilo klišé, kdy hlavní hrdinka má spoustu úžasných schopností, které nikdo jiný nemá. Klišé tu je více. Například romantická linka, která byla ze začátku uspěchaná a potom celkem nezajímavá a zmatená.

Postavy obecně byly celkem nevýrazné a nepropracované, jejich chování bylo místy nereálné. Love interest naší hrdinky Cole byl jako postava plochý, choval se tak, jak se to autorce zrovna hodilo do krámu a nelogicky.

Styl psaní byl sice místy vtipný, ale jinak dost špatný, postavy se zakoktávaly na naprosto nesmyslných místech a autorka má ohledně psaní rozhodně co zlepšovat.

Co se mi také nelíbilo, byl způsob, jakým byli "zombie" v této knize pojaté. Tady jsou to totiž něco jako zlé duše, které vidí jen hrstka vyvolených a bojovat s nimi můžou jenom když nějakým způsobem vystoupí ze svých těl.

Konec, který měl působit jako velké finále mě nijak neohromil a vůbec mě nenavnadil na další díly.

A pokud čekáte retelling Alenky v říši divů nebo alespoň nějakou spojitost, tak na to zapomeňte, protože tahle knížka s ní kromě jména hlavní hrdinky nemá vůbec nic společného. Není mi jasné, proč autorka vůbec knihu takhle nazvala, pokud to nebylo něco jako marketingový tah, což nejspíš
funguje, protože například já bych si knihu jinak nepřečetla.

Alenka v říši zombie pro mě byla bohužel velkým zklamáním a do dalších díl se pravděpodobně pouštět nebudu.

Hodnocení:
                    30%

1 komentář:

  1. Skvělá recenze :) Knihu jsem si půjčila z knihovny a chystám se na ni :) Také jsem čekala, že to bude retelling Alenky a ted jsem mírně rozladěná z toho, že není :D

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)