sobota 30. dubna 2016

Recenze: Proroctví

Výsledek obrázku pro proroctví josephine angeliniAutor: Josephine Angelini
Série: Proroctví 1
Rok vydání: 2014
Originální název: Starcrossed
Počet stran: 384
Anotace: Šestnáctiletá Helen Hamiltonová si odmalička bolestně uvědomuje, jak moc se liší od svých vrstevníků – nejen nezvyklou výškou, ale i schopnostmi. Umí například superrychle běhat a má nadlidskou sílu. Zároveň se bojí, že tyhle její „abnormality“ značí, že je nějaká zrůda, a tak se snaží co nejvíc splynout s davem, nevyčnívat. Což je minimálně při její výšce opravdu těžké. Pak ale na americký ostrůvek, kde žije, zavítá početná rodina Délosových a obvykle mírná a klidná Helen přecitlivěle reaguje na jakoukoli zmínku o nich, přestože je vůbec nezná. Její okolí, táta, nejlepší kamarádi Claire a Matt, ji nepoznávají a nechápou, co se děje. Jenže rodina Délosových Helen nepřinese jenom neklid, ale taky jí pomůže zjistit, co je vlastně zač. Že není žádné monstrum, ale stejně jako atraktivní, výjimečně chytří a sportovně  nadaní Délosovi pochází z linie potomků řeckých polobohů… 

No... přiznám se, že řecká mytologie nikdy nebyla mým favoritem. Spousty bohů,spousty příšer, spousty dalších postav... Kdo se v tom má sakra vyznat?!

Nalákala mě hlavně obálka, která opravdu hezká.
Helen mi k srdci nijak zvlášť nepřirostla, připadala mi taková obyčejná a nezajímavá a to i přes její zvláštní schopnosti. Rodina Délosových jsou prostě zkopírovaní Cullenovi, o tom žádná. Já proti Stmívání nic moc nemám, ale tady mi to vyloženě vadilo. A našlo by se tady víc podobností. Lukas mi nijak nevadil, ale taky mě nijak nezaujal. Claire byla jediná postava, která za něco stála. Klidně shodí nejlepší kamarádku ze střechy, aby se přesvědčila, jestli má zvláštní schopnosti. Proč ne?

Taky mi přišlo zvláštní že přesto, že jsou asi sedmdesátá generace od přímých potomků bohů, se jejich schopnosti nijak nevytratili. Ten nápad s Furiemi byl docela zajímavý, ale celou knihu to zachránit nedokázalo.  Vím že tahle knížka je hodně srovnávaná s Percym Jacksonem, ale to nemůžu posoudit, jelikož jsem Percyho nečetla.

Kniha tedy řadím k těm horším, ale nechci tím nikoho odrazovat, někomu se to může líbit. Mně teda ne. Ale možná jsem jenom zaujatá.

Hodnocení knihy: 3/5

Hodnocení obálky: 4,5/5 

1 komentář:

  1. Souhlasím, že obálku má kniha vážně krásnou. Podle tvého hodnocení si ale nejsme jistá, jestli bych jí vůbec měla chuť číst... :))

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)