sobota 30. dubna 2016

Recenze: Pád andělů

Autor: Susan Ee
Série: Penryn a konec dní
Rok vydání: 2014
Originální název: Angelfall
Počet stran: 288
Anotace: Je to šest týdnů, co andělé apokalypsy sestoupili na zem a zcela ovládli dosavadní poklidný chod moderního světa. Ve dne jsou lidé v San Francisku, kde žije i Penryn a její rodina, zastrašováni pouličními gangy, v noci tu panují strach a podezření. Penryn se snaží v chaotickém městě přežít a ochránit svoji rodinu, ovšem do té doby, než je její sestra Page unesena anděly. Penryn je ochotná pro záchranu sestry udělat cokoli... 




Když jsem knihu poprvé uviděla, řekla jsem si, že to bude jen další průměrné fantasy, takže jsem dlouho váhala, nicméně nakonec jsem se odhodlala a ani trochu toho nelituji. Příběh se odehrává v budoucnosti, poté co na Zem sestoupili andělé a spustila se apokalypsa. Když je Paige unesena, Penryn neváhá ani chvíli a vydá se ji hledat a je ochotná udělat cokoli - třeba se spojit právě s andělem. Zmiňovaný anděl se jmenuje Raffe a jiní andělé mu utrhli křídla, která se snaží získat zpátky.

Hlavní hrdinka Penryn mi byla hodně sympatická - nebyla to žádná ufňukaná Mary Sue, ale normální holka, která to nikdy neměla lehké, jelikož její mladší sestra je na vozíčku a matka psychicky nemocná. Raffeho jsem si zamilovala od prvního okamžiku. Bez jejich slovních přestřelek by to prostě nebylo ono a taky jsem celou knížku čekala až se konečně dají dohromady :). Další zajímavou postavou byla Penrynina matka, která byla vždycky o dva kroky napřed než Penryn a Raffe, což je docela obdivuhodné vzhledem k tomu že je tak trochu šílená.  Za zmínku ještě stojí dvojčata Dýn-Dum, kteří jsou typickými dvojníky Freda a George Wesleyových.

V knize nebyla skoro žádná hluchá místa, kde by se nic nedělo, právě naopak – knížka byla nabitá akcí od začátku až do konce. Bylo tam pár situací, které je lepší si nepředstavovat příliš živě - hrozí že vyklopíte oběd.



Ačkoliv bych to do ní neřekla, tohle je jedna z mých nejoblíbenějších knížek o andělech. Takže se nenechte odradit zvláštní obálkou a rozhodně si Pád andělů přečtete!



Moje hodnocení: 5/5

Hodnocení obálky: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)